De KNNV afdeling Stichts-Hollandse Polderland is opgericht in 1969.
In 2019 hebben wij ons 50 jarig jubileum gevierd. Er zijn nog vier leden, die er vanaf de oprichting bij zijn, we hebben deze vier leden destijds in het zonnetje gezet.
In 2020 hebben we gekozen voor een nieuwe naam en met ingang van 1 januari 2021 is onze naam KNNV Woerden. Onze afdeling is actief in het Groene Hart rondom Woerden.
Één van de gebieden die regelmatig door ons worden bezocht is het Landgoed Linschoten.

We hebben een aantal werkgroepen:

De Paddenstoelenwerkgroep komt in het paddenstoelenseizoen regelmatig bij elkaar op het Landgoed Bredius en brengt ook bezoekjes aan het Landgoed Linschoten en andere interessante gebieden. Op zaterdagen worden er ook binnenactiviteiten (microscopie onderzoek) gehouden in het NME-Centrum InBredius.
De Planten-insectenwerkgroep komt elke derde maandagavond van de maand bij elkaar in het NME-Centrum InBredius. Zodra er buiten insecten te zien zijn, wordt het een maandagmiddagactiviteit. Vaak in de Educatieve tuin of in de Pluk- en moestuin van het Landgoed Bredius.
De Struingroep organiseert elk eerste weekeinde van de maand een struintocht. Per toerbeurt stelt een van de leden een activiteit samen.
De Vogelwerkgroep komt elke eerste maandagavond van de maand samen. In de winter in het NME-Centrum InBredius en in de overige jaargetijden gaan ze er op uit.
De werkgroep Landschapsbeheer werkt hoofdzakelijk op het landgoed Linschoten.

Lezingen en Zus-en-zo-avonden worden gehouden in het NME-Centrum InBredius. Zus-en-zo-avonden zijn gevarieerde avonden die door en voor de leden worden georganiseerd.

De leden ontvangen elk kwartaal het afdelingsblad Fluitenkruid. In Fluitenkruid blikken we terug op activiteiten en staan waarnemingen en verhalen van onze leden. Het blad verschijnt rond de 1e dag van het nieuwe kwartaal.

In de Nieuwsbrief houden wij onze leden op de hoogte van de activiteiten die nog komen.

Al onze uitgaven zijn digitaal.

We hebben een eigen Facebookpagina (KNNV afd. Woerden). Op deze pagina kunnen we foto’s en tips delen.